25.6.13

God morgon!

Edytuj post
Z tej strony Tinameni.  Jejciu, nigdy nie uczestniczyłam w pisaniu takiego poważnego bloga i jestem trochę zdenerwowana.

Kim jestem?
Nie lubię, kiedy ktoś nadużywa słów „przyjaźń” oraz „miłość” i gardzi ortografią. Nie rozumiem ludzi, którzy chwalą się tym, że nie czytają książek. Jestem kimś w rodzaju wegetarianina, jem ryby. Piszę trochę opowiadań i powieści. Trenuję boks, lubię Afrykę, północną Europę, rocka, bluesa, muzykę klasyczną, porządnej jakości słodycze i książki wszelkiego rodzaju. Nie znoszę wojen, rasizmu i innych prześladowań. Człowiek to człowiek.

Co oceniam i czego nie oceniam?
Ocenię opowiadania, wyłączając science-fiction i mangę, na których w ogóle się nie znam. Żebym oceniła FF, musi się on zgadzać z kanonem i najlepiej dotyczyć książek z serii o Harrym Potterze. Nie ocenię blogów o modzie, anime, opowiadań dotyczących gwiazd. Poezję mogę ocenić, ale nie znam się na niej zbyt dobrze. Co to dzienników i blogów o hobby – to zależy, od tego, czy mnie zaciekawią.
Przepraszam za tyle powtórzeń!

Jak oceniam?
Raczej zwięźle. Jeśli szukasz bardzo długiej i wyczerpującej oceny, to nie u mnie (chyba, że blog jest naprawdę koszmarny). Nie lubię mówić niepotrzebnie dużo, pisać również.
Nienawidzę błędów ortograficznych i z pewnością do każdego się przyczepię. Jeśli opowiadanie dzieje się w prawdziwym kraju, wymagam, aby wszystko było tak, jak jest naprawdę. To znaczy – nie mam nic przeciwko wymyśleniu sobie kilku ulic lub miejscowości, ale jeśli ktoś powie mi, że w Skandynawii są niedźwiedzie polarne, to się zdenerwuję.

Uważam, że w blogu na pierwszym miejscu jest treść, ale szata graficzna i pierwsze wrażenie też się liczą, bo najczęściej to zniechęca lub zachęca mnie do czytania.

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i konkretny opis. :3
    "Żebym oceniła FF, musi się on zgadzać z kanonem" <- a jeśli nie znasz kanonu, to co wtedy? Czy oceniasz tylko pottery? Jeśli tak, zaznacz to dobitniej.
    "Nie ocenię blogów o (...) anime" <- blogów recenzenckich w sensie? Czy oceniasz recenzje muzyki, filmów i książek?
    W ogóle to łap, przyda Ci się: http://zadajpytanie.pl/pyt/177/czym-sie-rozni-manga-od-anime

    Powodzenia i w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale co ma różnica między mangą a anime do tego opisu powyżej ? Nie ocenia niczego z tym powiązanego.

      Usuń
    2. Co do FF - jeśli ktoś zechce, żebym oceniła jego blog o takiej tematyce, dobrze by było, gdyby zapytał. Zorientowałabym się, czy znam te książki i tak dalej.
      A co do anime - chodzi mi raczej o blogi tematyczne. Blogi recenzenckie mogę ocenić :).

      Usuń
    3. @Shauu: w linku jest powiedziane, czym jest jedno, czym jest drugie. Mówienie "blogi z mangą" (nie padło, wiem, ale było blisko) - gdy chodzi o opowiadania do konkretnych serii, a nie rysunki w tym stylu - jest błędem merytorycznym. Ludzie, którzy nie interesują się m&a często błędnie używają tych terminów.

      Usuń
    4. Na tyle interesuję się Japońcami, że na szczęście wiem czym się różnią i nie trzeba mi tego tłumaczyć. Chodzi mi o to, że autorka od początku podkreśla, że się nie zna na tym, więc nie wiem jaki sens ma mówienie ""blogi z mangą" (nie padło, wiem, ale było blisko)" - no właśnie, nie padło. "blogi z mangą" a blogi "O mandze" to mimo wszystko jest różnica.
      Dążę do sensu Twojego komentarza, tylko to, bo może to ja już czytać nie umiem i zinterpretowałam całkiem inaczej.

      Usuń
    5. Nie wiem, miałam wrażenie (może niesłuszne), że Tinameni nie do końca wie, co się kryje za tymi terminami i używa ich "na czuja". A linka dałam, bo zawsze jest lepiej coś wiedzieć niż nie wiedzieć. :)

      Przy okazji chciałam zawiadomić, że w sierpniu planuję napisać ze dwie-trzy oceny (Chlorofil mam tak w połowie) i najpóźniej (deadline) do października rozprawię się z kolejką.

      Usuń
  2. Chciałabym zrezygnować z oceny. Mój blog tkwi w kolejce Imloth (www.sukcesja-chiyo.blogspot.com).
    Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! ^^ Życzę Ci sukcesów w ocenianiu. Pozdrawiam, Fin.

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj

Credits crazykira-resources | LeMex ShedYourSkin | ferretmalfoy masterjinn | colourlovers FallingIntoCreation