10.8.12

Zapraszamy na... konkurs literacki!

Edytuj post
Niebezpieczne związki - Pierre Choderlos de LaclosMoże już gdzieś spotkaliście się z tą informacją, i have no idea. Ale teraz, już oficjalnie, mogę powiadomić Was o tym, że Era Krytyki organizuje konkurs. Nagrodą w konkursie jest książka, którą możecie zobaczyć po lewej stronie. Nie mogę zdradzić Wam sponsora, bo mi na to nie pozwolił. Zapewne zastanawiacie się, na czym tenże konkurs będzie polegał, więc bez ogródek przechodzę do napisania zasad i treści.
Główna idea konkursu jest prosta. Wystarczy napisać opowiadanie dotyczące spotkania ze swoim ulubionym książkowym bohaterem. Obojętnie co by to było - najpierw musicie zainicjować spotkanie, później  wasze pióro jest wolne od pomysłów.


REGULAMIN
1. Konkurs trwa od 10 sierpnia do 30 września (czas na wysyłkę opowiadań). Wszystkie prace wysłane po północy nie będą zaliczać się do konkursu.
2. Nadesłana praca nie może brać udziału w innych konkursach lub być umieszczona na innych blogach. 
3. Możesz nadesłać tylko jedną pracę. Większa ilość nie będzie brana pod uwagę.
4. Złamanie jakiegokolwiek punktu grozi dyskwalifikacją. 
5. Pracę konkursową (limit znaków wraz ze spacją: 40000) należy wysłać na cuddly22@spoko.pl w postaci załącznika. W temacie należy wpisać „Konkurs”.
6. Plik powinien być zapisany w formacie rtf (Word), napisany czcionką Georgia lub Times New Roman w rozmiarze 12.
7. Narracja opowiadania jest dowolna.
8. Nad tytułem opowiadania powinno znaleźć się:
- pseudonim/nick;
-  numer komunikatora GG lub mail;
9. Nagroda jest przeznaczona dla pierwszego miejsca. Przewidujemy również nagrody pocieszenia dla dwóch pozostałych miejsc. Mam jednak małą uwagę - jeżeli u kogoś ważna jest treść, nie okładka (kocham moją siostrę za to, że popisała książkę z listami), z chęcią oddam jako nagrodę pocieszenia. 
10. W przypadku zajęcia pierwszego miejsca  jesteś zobowiązany do podania danych adresowych.
11. Trzy zwycięskie prace umieścimy na Erze Krytyki w odstępie tygodnia. 
12. W skład jury wchodzą: Cuddly, Czekoladowa, Ewa (Książkówka).
13. Zgłaszając swoją pracę do konkursu, jednocześnie akceptujesz regulamin.

Oto kilak buttonów: 

button z białym tekstem




26 komentarzy:

  1. Ooo, Psia Gwiazda wpadła :D Skądinąd panią znam.
    Też bym chciała być w jury, no ale przepadło XD Mam nadzieję, że ten konkurs bardziej przypadnie do gustu i okaże się dobrą reklamą i sukcesem ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, zgłosiłabym się, ale zwyczajnie się boje. A poza tym i tak nie mam szans.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma szanse, trzeba tylko spróbować. Przecież nie od dziś się mówi, że do odważnych świat należy :)

      Usuń
  3. A ja, jeżeli znajdę czas, opiszę spotkanie ; >. Nawet mam już pomysł.
    Tylko pytanie: piszemy jako narrator pierwszoosobowy, czy trzecioosobowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie, skonsultuję się z Cuddly i dopiszemy punkt o narracji do regulaminu :)

      Usuń
  4. W gwoli ścisłości, regulamin został poprawiony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstawię informacje o konkursie na Prozaików (prozaicy.blogspot.com) i, oczywiście, mam nadzieję, że uda mi się wziąć w nim udział. :)

    Jednakże pozwolę sobie podzielić się doświadczeniem w organizowaniu konkursów i powiem, że następnym razem przyda się większa reklama i nieco dłuższy czas na napisanie prac - ot tak, bo ludzie to zazwyczaj zwierzątka łóżko-lubne i nic im się nie chce - i w sumie nie ma się co dziwić. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Format rtf to nie format worda, a wordpada, czy to miałaś na myśli? ;>
    Chyba wezmę udział. Nawet jeśli nie zajmę żadnego miejsca, to temat jest na tyle fajny, iż zwyczajnie mam ochotę się skusić ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam dwa pytania.
    Po pierwsze: Czy spotkanie trzeba interpretować dosłownie, czy w tym przypadku mamy większą dowolność? Klarowniej: czy musi być to spotkanie oko w oko, czy dopuszczalne są inne formy?
    Po drugie: Nie wiem dokładnie, jak zamierzacie oceniać tekst. Zwrócicie uwagę jedynie na stronę techniczną? A może kreacja bohaterów, świata przedstawionego, sposób prowadzenia fabuły, budowania napięcia i tak dalej będą kluczowym czynnikiem? Jeżeli to drugie, co wydaje mi się bardziej prawdopodobne, czy będziecie sprawdzać charakterologiczną zgodność z kanonem? No i właściwie to wszystko składa się na jedno pytanie: Jak zamierzacie oceniać?
    Jeżeli zapytałam o coś, co jest już gdzieś opisane, przepraszam za problem i moją nieuwagę. Wybaczcie mi również to bombardowanie pytaniami.
    Z góry dziękuję za odpowiedź. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Spotkanie trzeba interpretować dosłownie. Ma to być TWOJE spotkanie z ulubionym bohaterem, a nie, że go gdzieś zobaczysz.
      2. Oceniać tekst, hm, jakby to napisać. Będziemy zwracały uwagę na wszystko, co napisałaś, jednak podstawowym czynnikiem będzie oryginalność. Poza tym spojrzymy na tekst ze strony wyglądu, czyli błędów.

      Usuń
  9. Hmm... Możliwe, że spróbuje coś na stukać na komputerze... Tylko mam problem, jakiego bohatera 'użyć'. Muszę się zastanowić :p.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm, czyli, aby się zgłosić, trzeba wstawić button na bloga? W regulaminie nie było o tym napisane i teraz nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba nic wstawiać... To jest dla osób, które chcą, nic nie musicie. ._.

      Usuń
  11. Także mam pytanie.. Czy można w wypowiedzi tego bohatera wplatać jego kwestie wypowiedziane w książce?

    OdpowiedzUsuń
  12. To musi być ulubiony bohater? Akuratnie mam wenę na coś z bohaterem, którego nienawidzę... :D

    OdpowiedzUsuń
  13. O kurde. nie załapałam się.... Tak to jest, jak się mieszka za granicą bez internetu przez dwa tygodnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie? Jest napisane, że został przedłużony do 30 września. Masz jeszcze 8 dni. C:

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Trololo: jak chcesz, to wyślij. Będę miła i zrobię wyjątek. xD

      Usuń

Skomentuj

Credits crazykira-resources | LeMex ShedYourSkin | ferretmalfoy masterjinn | colourlovers FallingIntoCreation